Activitats Secció de Senderisme

i Alta Muntanya.

Relació d’activitats organitzades pel Centre Alpí i d’activitats dutes a terme per grups de socis i sòcies que, de forma particular, decideixen ajuntar-se per a gaudir de la natura i les muntanyes.

<< Per ampliar algunes de les imatges fes click a sobre >>

12-Maig-2018 Planoles - Puigcerdà.

El temps previst era de núvols i plugims durant el dia i turmentes a partir de mitja tarda; aquest cop ho han encertat. Els 10 excursionistes que hem participat en aquesta travessa hem patit un parell de remulladetes i en algun moment ens hem plantejat la retirada. Les rieres i torrents, força crescuts, tampoc ens ho han posat senzill. Els núvols ens han acompanyat durant tot el trajecte, però arribem a la plana ceretana amb sol i molt satisfets. Aquest itinerari és força variat i entretingut. Té molt bones vistes i no és massa exigent.

Recorregut: Estació de Planoles - Planes - Dòrria - Coll de la Creu de Meians - Coll de Mercer - Vilallobent - Age – Puigcerdà.

18-Març-2018 Baixador de Vallvidrera - Molins de Rei.

Avui hem reunit una dotzena d’excursionistes. Jornada solejada i amb bones vistes sobre el Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat. Aquest tram del Sender Mediterrani (G.R.92) està bastant transitat (curses, bicicletes, caminadors), però passa molta estona per bosc espès i és molt agradable. El sender està força senyalat i es pot anar seguint bé. L’excursió acaba amb una bona pizza a Molins de Rei.

Recorregut: Baixador de Vallvidrera – Mas Sauró – Turó de Castellví – Santa Creu d’Olorda – Castellciuró – Molins de Rei.

18-Febrer-2018 El Garraf: Begues - La Morella - Vall del Teix.

Segona sortida de costa. Avui som un grup petit, només 8 excursionistes, però força eixerits. Han dit que no plouria i han encertat. Des del Puig d’Agulles hem vist una petita pluja cap a la costa, i res mes. El camp està molt maco, ha plogut molt i les plantes estan florides. Des de La Clota a la Morella anem seguint el G.R.92 i troben ciclistes i excursionistes. La tronada per la Vall del Teix i la Serra de la Guàrdia la fem pràcticament sols. A l’anada anem veien la costa i el mar, a la tornada anem veient l’interior de massís del Garraf. A la Serra de la Guàrdia torbem un lloc molt agradable per a fer pic-nic, caldejats pel sol i amb el perfum de les plantes de romaní que ens envolten. En conjunt, aquest recorregut ens permet gaudir plenament de la varietat del paisatge del Garraf.

Recorregut: Begues (Avda. Roma) – La Clota – Les Agulles – La Morella – Vall del Teix – Serra de la Guàrdia – La Creu – Begues (Avda. Roma).

21-Gener-2018 Torredembarra - Tarragona.

Comencem l’any caminant arran de mar. Seguint el sender G.R.92, amb algunes desviacions cap a les platges, 14 excursionistes recorrem la costa entre l’estació de tren de Torredembarra i l’estació de tren de Tarragona. Anunciaven sol i vent; ha fet molt de sol i gents de vent, amb el resultat d’una bona calorada. Una bona forma de començar l’any, molt diferent dels camins de muntanya als que estem acostumats, però amb l’encant de les platges i els penya-segats sobre el mar.

Recorregut: Torredembarra - Punta de la Galera - Termes de la Platja dels Munts - Les Botigues de Mar (Altafulla) - Desembocadura del riu Gaià (Platja de Tamarit) - Castell de Tamarit - Cala Jovera - Platja de la Móra - Punta de la Móra - Bosc de la Marquesa - Platja Llarga - Platja de l'Arrabassada - Tarragona.

19-Novembre-2017 Puigsacalm.

Aquest mes toca una clàssica, pujar al Puigmal des de la Collada de Bracons. El nostre grup està format per 13 excursionistes, però avui ens ajuntem un munt de gent en el coll compartit per Osona i la Garrotxa. Molts grups han decidit aprofitar una jornada solellada per a gaudir dels boscos i les vistes d’aquestes serres. Boscos i prats en porten dels 1.132 mts. de la collada als 1.514 mts. del cim del Puigsacalm, on tenim magnífiques vistes de la Garrotxa, el Collsacabra i el Pirineu.

Recorregut: Collada de Bracons - Collada de Sant Bartomeu - Font Tornadissa - Puigsacalm.

14-Octubre-2017 Caminada Festa de la Cervesa.

16 excursionistes en hem aplegat a Pardines per a fer aquesta caminada, dins dels actes de la 13a Festa de la Cervesa Artesana i el Rebost. Tot seguint l’itinerari 7-3 de la xarxa de camins de la vall, un dia solejat ens ha permès gaudir plenament de les vistes que es poden veure des dels miradors d’aquest itinerari. Tot i les poques pluges d’aquest any, els boscos estan molt macos per passejar-hi i els torrents fàcils de passar. Amb una marxa lleugera, hem pogut arribar a temps d’assistir a tots els actes de la festa.

Recorregut: Pardines - La Rovira - Les Costes - Cabana de Can Font - Cabanes de Mosquetosa - Camí Ral - Les Fontanelles - Camí Ral - Pardines.

17-Setembre-2017 Estanys de Ransol.

Atenent comentaris de diversos socis, per aquest any vàrem planificar una sortida de dos dies. Es va decidir anar a Andorra, combinant turisme i muntanya. Finalment, 7 excursionistes hem participat en aquesta activitat. Dissabte fem turisme per Les Escaldes i Andorra la Vella, mentre plou a la vall i neva a les muntanyes.

Diumenge intentem anar al Pic de Cansamanya, però un rally de cotxes antics té tallada la carretera al Coll d’Ordino. Decidim canviar l’objectiu i anem cap a la Vall de Ransol, on trobem un paisatge nevat molt maco. Deixem els cotxes al pàrquing de la Coma de Ransol i anem a visitar els Estanys de Ransol. Al deixar els cotxes estem a zero graus. No hi ha molt gruix de neu, però està tot blanc; el paisatge que ens envolta és magnífic. Passem pels estanys i decidim continuar cap al Coll de la Mina i, potser, al Pic de la Serrera. Al matí s’ha aixecat solejat, però en arribar al Coll de la Mina els núvols ja cobreixen les muntanyes i van enterbolint el paisatge. Arribem al coll, però les boires i el fet de que no anem preparats per la neu que trobarem cap al cim ens fan decidir tornar cap avall; de totes maneres ha estat una jornada força interessant.

Recorregut: Coma de Ransol – Estanys de Ransol – Mina de Ferro – Coll de la Mina.

4-Agost-2017 Caminada Festa Major de Pardines.

Entre excursionistes i acompanyants, que han anat a Coll de Bac amb cotxe, unes 30 persones han participat en l’edició d’enguany de la caminada popular de la Festa Major de Pardines. Hem tornat a la zona de la baga, visitant la font del Pixarell. L’aigua brota aprofitant una escletxa d’una paret de roca, per sota de Costa Dolça, formant un llit de molsa. Es va aprofitar la visita per a arreglar la font posant diversos tubs. Aquest any, l’esmorzar de pa amb tomàquet i pernil es va fer a Coll de Bac, aprofitant l’ombra d’un gran arbre. El sol va se fort tota la jornada; afortunadament, la major part de la caminada es va fer a l’ombra.

Recorregut: Pardines - Vilaró - Serrat de Can Dulsat - Coll de Bac - Font del Pixarell - Coll de Bac - Bosc de la Selva - Puigsac - Camí vell de Santa Magdalena - Pardines.

23-Juliol-2017 Vallter - Núria.

Dos representats de Pardines han fet d'escombra a la travessa organitzada per la Fundació Oncolliga Girona, on hi han participat mes de 100 excursionistes.

Recorregut: Vallter – Coll de la Marrana – Coll de Tirapits – Coll de Carançà – Coll de Nou Creus – Núria.

8-Juliol-2017 Ascensió al Carlit.

Una dotzena d’excursionistes han participat en aquesta activitat, que ha acabat un xic remullada. Sortint de l’estany de Les Bulloses i passant pels estanys del Carlit hem fet una bona caminada per arribar al cim del Carlit (2.921 mts). No ha fet un dia esplèndid però en hem divertit força. El trami final de roques dona un caràcter especial a aquesta ascensió.

17-Juny-2017 St. Joan de les Abadesses - Pardines.

Jornada de forta calor i paisatges espectaculars. 13 excursionistes hem fet aquesta interessant travessa. L’autocar ens deixa a l’antiga estació de tren de Sant Joan de les Abadesses. D’aquí seguim per la Ruta del Ferro i el Carbó fins a poble d’Ogassa. Refrigeri a la Font de la Nina, per a continuar per carretera fins a Sant Martí de Surroca. Aquí ja comencem a gaudir de bones vistes. Continuem per pista cimentada fins a la Font de la Roda, on ens refresquem a l’ombra. La pista segueix pujant fins al refugi Montserrat. Ja som a ple sol, però hi ha una lleugera brisa que ho fa mes suportable. Seguirem pujant i entrem a la Vall del Segadell pel Coll del Pal (1.779 mts) on hi fa un ventet vivificant. Hem fet una pujada d’uns 1.000 mts, sense grans pendents. Seguint l’antic camí ramader, baixem cap a l’Orri Vell i després cap a Pardines. El darrers trams sota un sol de justícia. En total hem estat unes set hores, l’esforç ha valgut la pena.

Recorregut: Antiga estació de Sant Joan de les Abadesses - Estació de Toralles - Ogassa - Sant Martí de Surroca - Font de la Roda - Refugi Montserrat - Coll del Pal - Font de la Baga - L'Orri Vell – Furanques - Puigsac - Pardines.

28-Maig-2017 Pujada a La Mola amb un pernil.

Avui fem una caminada tradicional amb premi: pernil per a tots els participants. 13 gourmets excursionistes en concentrem a Maradepera. Repartim un pernil, els estris per a tallar-lo, pa, vi, etc.. Aparquem els cotxes al carrer de Boixaderes i enfilem cap a Can Robert, tot seguint el sender local que puja fins al monestir de St. Llorenç del Munt. Una forta calor, i la tranquil·litat de saber que l’objectiu és gaudir d’un bon pernil en plena natura, fan que ens ho prenguem amb calma i sense preses, contemplant el magnífic paisatge que ens envolta.

Per a no despertar enveges, busquem un raconet a l’ombra per a fer un bon àpat compensi l’esforç de pujar al cim de La Mola. Del pobre pernil només en quedaran els ossos. Amb la panxa plena, la baixada es fa mes agradable, encara que igual o mes calorosa. Ha estat una bona jornada de germanor.

Recorregut: Pla de Sant Llorenç - Can Robert - La Mola.