Activitats Secció de Senderisme

i Alta Muntanya.

Relació d’activitats organitzades pel Centre Alpí i d’activitats dutes a terme per grups de socis i sòcies que, de forma particular, decideixen ajuntar-se per a gaudir de la natura i les muntanyes.

<< Per ampliar algunes de les imatges fes click a sobre >>

11-Octubre-2020 Castanyers de la Falgosa.

Amb totes les mesures adients a la situació actual, 25 excursionistes participem en una activitat de Natura que dona a conèixer els camins, masies i boscos de la baga de la Vall del Segadell. Tenim una jornada fresca i solejada que ens permet gaudir força del paisatge. Els camins de bosc i el racó dels castanyers, amb l’aigua caiguda aquest any, estan exuberants. La majoria de caminadors, aprofiten el bon any de bolets per a recollir-ne uns quants que van veient “de passada”.

Recorregut: Pardines – Vilaró – Can Dulsat – Can Barratort – La Falgosa – Castanyers – L'Orri – Pujalt – Pardines.

16-Febrer-2020 Vallvidrera - Sant Cugat.

17 socis i sòcies del C.P.l’Esquella ens hem trobat davant de l’estació del funicular a Valvidrera per a fer una caminada interessant fins a Sant Cugat. El dia és gris i la temperatura alta, per a ser a mitjans de febrer. Comencem per les escales del carrer dels Algarves. Sortejant ciclistes, anem fins a la font de la Budellera. Traguet d’aigua i seguim per corriols cap a la font del Canet. Un altre traguet d’aigua i continuem pel G.R.92 fins al Camí de Sant Cugat. El bosc està exuberant i els excursionistes gaudim força de la caminada. Deixem el camí per anar a l’àrea de Can Ribes i passar pel viaducte del mateix nom, on parem a fer un mos. Baixem per la Serra de la Rabassada, amb trossos de camí bastant malmesos per l’aigua i les bicicletes, fins al pantà de Can Borrell. Força aigua i alguns arbres florits donen un cert encant al pantà. Des d’aquí, pista i força gent fins al Pi d’en Xandri i Sant Cugat. Acabem l’activitat amb un bon àpat i un passeig pels carrers de Sant Cugat fins a l’estació de tren.

Recorregut: Vallvidrera superior – La Budellera – Font del Canet – Àrea de Can Ribes – Serra de la Rabassada – Pantà de Can Borrell – Can Borrell – Pi d’en Xandri – Sant Cugat.

26-Gener-2020 Excursió circular a Pratdip.

Liderats per una company de Tarragona, bon coneixedor de territori, 9 excursionistes del Club Pirinenc l'Esquella ens hem ajuntat al poblet de Pratdip per a fer un recorregut força interessant per l’Espai Natural Protegit de la Serra de Llaberia.

Sortim de Pratdip seguint el sender P.R.C-96, fins a trobar el sender que puja cap al Mont-redon. Aquest camí ens enfila per les Crestes de la Seda cap el Pla de i el Puig de Mont-redon. El tram de les crestes és força distret, una grimpada no massa complicada, amb algun tram equipat amb una corda o un cable, per a poder-nos ajudar. En arribar al Pas dels Ciscos, una mica més complicat que els altres, ens dividim en dos grups, ja que hi ha un pas alternatiu. En començar a pujar per les crestes, comencem a notar un vent fresquet, que es va enfortint conforme pugem. Aquest vent dispersa els núvols i ens permet gaudir d’esplèndides vistes sobre el Camp i la costa de Tarragona. Passem el Mont-redon i anem cap al Cavall Bernat. Condicionats pel vent, decidim no pujar-hi i continuar cap al Collet de la Terra Blanca, on tornem a trobar al P.R.C-96, pel que tornem a Pratdip.

Recorregut: Pratdip - Crestes de la Seda - Mont-redon - Cavall Bernat - Collet de la Terra Blanca - Font de la Carabassa - Pratdip.

24-Novembre-2019 Montserrat: Miranda de Sta. Magdalena.

Amb un dia esplèndid, 10 excursionistes ens hem aventurat pels camins de Montserrat per a gaudir dels racons que la Natura ha forjat en aquestes muntanyes, i d’unes vistes espectaculars del Baix Llobregat, el Bages i l’Anoia, tot comprés entre el mar, il·luminat pel Sol, i el Pirineu, “pintat” de blanc. Un corriol estret i costerut ens porta fins al cim de una de les poques muntanyes d’aquest massís que es poden pujar sense necessitat de fer escalada. El punt original el posen un grup de cabres al cim de la Magdalena Superior, on s’hi estan tot contemplant els escaladors que es van enfilant per les agulles veïnes. De tornada al monestir, ens retrobem amb una companya que ha estat de visita i, tots junts, acabem la jornada amb un bon àpat a Monistrol.

Recorregut: Monestir – Camí de les Ermites – Pla de les Aranyes – Ermita de Sant Joan – Ermita de Sant Onofre – Miranda de Santa Magdalena – Ermita de Santa Anna – Monestir.

12-Octubre-2019 Caminada de la Fira de la Cervesa.

Un any mes, farem una caminadeta per a fer gana i set per a la Fira de la Cervesa, aprofitant per a conèixer racons del territori. Enguany la convocatòria ha estat prou bona, 27 participants. El dia s’aixeca emboirat, però la temperatura es bona. El cel anirà aclarint sense acabat de sor tir el sol, per això la temperatura no serà un problema. Tots junts anem cap als plans de Coromines, baixem a tocar de la Bassa del Manyo (els que no la coneixen hi fan una ullada) i seguim per l’antic camí que travessa la Ginestosa fins arribar a Ribes Altes, a l’alçada de Can Sineu. El darrer tram, força boscós, és fa molt agradable.

Aquí una part del grup se’n torna a Pardines, pujant per la carretera de Ribes (amb algun trencall) fins a Pla Martí i pujant pel camí vell per a passar per l’ermita del Roser.

Els que tenen mes ganes de gresca, passen pel costat de Can Sineu, travessen el veïnat cap a Can Coma, travessen la carretera de Ribes i baixen fins a la central elèctrica. Segueixen per l’antic camí de Ribes a Pardines cap a les Vinyes. Després travessen el Segadell pel Pont de Can Perpinyà i segueixen riu amunt. Tornen a travessar el Segadell per un pont estret, equipat recentment amb una barana i pugen cap al Mas Ventós i Pardines.

Recorregut Curt: Pardines – Coromines – La Ginestosa – Ribes Altes – Pla Martí – Pardines.

Recorregut Curt: Pardines – Coromines – La Ginestosa – Ribes Altes – Can Coma – Central del Segadell – Camí vell de Ribes – Les Vinyes – Pont de Can Perpinyà – Devesa del Bé – Pujalt – Pardines.

Veure mes fotos

3-Agost-2019 Caminada de la Festa Major.

La caminada d’enguany s’ha organitzat conjuntament amb el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i el Freser, que ha facilitat una guia de Natura. Amb un dia solejat, les 45 persones que han participat en aquesta activitat han pogut conèixer alguns camins de Pardines, la diversitat botànica de la Vall del Segadell, usos i costums de la vall i gaudir d’un esmorzar de pa amb tomàquet.

Recorregut: Pardines – Pujalt – Pont de l’Orri – L’Orri – Càmping Pardines (Can Barratort) – Torrent de Bancerola – Can Dulsat – Vilaró – Camí vell de Cal Madó - Pardines.

Veure mes fotos

28-Juliol-2019 Vallter - Núria.

Activitat organitzada per la Fundació Oncolliga Girona. Com en anys anteriors, hi han participat algun socis del CAVS acompanyant a mes de 140 excursionistes. Després d’un dissabte amb forts aiguats i tempestes, el diumenge s’ha aixecat fresquet. Això s’ha notat principalment en la pujada amb el telecadira. Després, un bon sol i l’absència de fort vent, que ens ha acompanyat en altres edicions, a fet que la travessa d’enguany hagi estat força agradable.

Recorregut: Les Marmotes (Vallter 2000) - Coll de la Marrana - Coll de Tirapits - Coll de Nou Creus - Pont de l'Escuder - Camí del Bosc - Alberg de Núria.

06-Juliol-2019 Camí de la Retirada.

Avui recorrerem un dels principals camins que varen fer milers de republicans fugint de les tropes franquistes. Per sort, nosaltres el farem amb bon temps, sense neu i ben equipats. Diversos cartells posats al llarg del recorregut ens informen de les penoses condicions que varen tenir que sofrir aquella gent. Els 12 excursionistes que ens hem reunit avui gaudirem d’un dia solejat i calorós. Sortim de Molló i baixem fins el Pont de Can Fumat, que deixem a l’esquerra. Després de creuar el Ritort per un gual, pugem per un corriol de bosc. Passat el Pla dels Bous, el camí surt als prats de la carena i anem fins a la Casilla dels Carrabiners, on parem per esmorzar. Seguim per prats fins al Coll Prugent. Els arbres ens tornen a fer ombra, el que ens ajuda en la darrera pujada fins a Coll d’Ares, a la frontera entre El Ripollès i el Vallespir. Amb una forta baixada ens endinsem a la Catalunya Nord. Després de fer un trosset de carretera, amb bones vistes del massís del Canigó, entrem en el bosc, que ja no deixarem fins poc abans d’arribar a Prats de Molló, destí dels exiliats. El bosc ens protegeix de la forta calor, que ens colpeja amb força al arribar a la vila emmurallada. La travessa acaba amb cerveses i refrescos en un bar de Prats de Molló.

Recorregut: Molló – Pont de Can Fumat – Pla dels Bous – Casilla dels carrabiners – Coll Prugent – Coll d'Ares – Barranc de Comajoan – Pont del Canadell – Prats de Molló.

Trobareu informació del camí a la web de l’Ajuntament de Molló https://www.mollo.cat/retirada

16-Juny-2019 Cala Ferriol.

Jornada de sol i platja, amb la caminada corresponent. L’objectiu d’avui es gaudir d’un bon pernil al costat del mar, i quin lloc millor que una cala petiteta i coquetona. Els 11 caminants que ens hem ajuntat avui anem amb cotxe fins a la Muntanya Gran, al Camí de la Torre del Guarda. Per a baixar a Cala Ferriol farem una volta que ens permetrà agafar gana i anar per un camí menys exigent. En una horeta arribem a la cala, plena de barques a motor. El lloc és agradable, la mar està fresqueta però molt plana. Tots ens remullem els peus i alguns, mes agosarats, fins i tot es banyen. Hem carregat una pota de pernil i els estris per a treballar-la; això ens permet gaudir d’un bon dinar. La tornada, amb la panxa plena i un sol aclaparador, es fa una mica mes dura.

8-Juny-2019 Núria - Puigmal - Collada de Toses.

12 excursionistes optimistes ens hem aplegat a Núria per a fer un clàssic, anar fins a la Collada de Toses. Coincidint amb el Km Vertical de l’Olla de Núria, pugem fins al cim del Puigmal. Després passem pel Pas dels Lladres i voregem el Puig de Dòrria. Mentre seguim la serra que separa les valls del Rigat, a la Catalunya Sud i Vallcebollera, a la Catalunya Nord, tenim de fons el magnífic paisatge de la Cerdanya i l’Alta Cerdanya, amb els cims encara orlats de neu. El sol i un vent glaçat ens acompanyen durant el trajecte. Passem pel Pla de les Salines i arribem al Cim de Coma Morera, on baixem cap al coll de la Creu de Meians i les Colladetes, a la Collada de Toses. Mes de 19 Kms, que hem recorregut en 8 hores i mitja.

19-Maig-2019 Aiguafeda - Turó de Tagamanent.

La jornada amenaça pluja i, de fet, ens passem el dia veient núvols, sentint trons i veient cortines d’aigua; però al damunt només ens cauen 4 gotes mal comptades, a la pujada, i un ruixadet al tornar cap al cotxe. Pugem i baixem seguint el sender G.R.5. Volíem fer una volta, però el temps no ho fa aconsellable. Així que fem tota la caminada mirant al cel i gaudint de les flors i la vegetació que estan en plena forma. Som 13 excursionistes que hem estat de sort, hem pogut gaudir força de l’activitat. Tenim estones de sol i gens de boira, així que les vistes des del castell són esplèndides. Acabem la jornada al restaurant de les Alzines, mentre fora la pluja remulla el paisatge.

24-Març-2019 Bosc de Poblet.

Una dotzena d’excursionistes ens trobem al pàrquing de Poblet amb el propòsit de fer una bona caminada pel Bosc de Poblet. El bon temps acompanya, potser massa i tot. El Sol és intens, afortunadament la major part del recorregut és per dins del bosc. Caminant per l’Obaga de la Pena descobrim indrets força interessants, com la Cova de Fra Marginet, les roques dels Frares Encantats o una petita capelleta excavada a la roca. La vista de la Conca de Barberà des del Mirador de la Pena és excel·lent. De baixada, passem per la Casa forestal de la Pena, molt maca, un petit salt d’aigua i les restes d’un pou de gel. Un descens directe en porta pel Matarrucs fins a la part baixa de la Pedrera de l’Escolta. Després tornem cap a Poblet.

Recorregut: Poblet - Font de l'Abat Siscar - Pedrera de l'Escolta - Cova de Fra Marginet - Roques dels Frares Encantats - Mirador de la Pena - Font del Deport - Casa Forestal de la Pena - Pou de gel de la Pena - Matarrucs - Poblet.

24-Febrer-2019 Caminada pel Garraf.

A les 10 del matí, 13 excursionistes ens trobem al poble d’Olivella, al mig del Garraf. Avui ens espera una jornada solejada i agradable. Un itinerari no massa exigent ens portarà a veure restes de la història d’aquestes contrades, així com un fenomen natural molt interessant, la Cova de Can Muntaner. Després de visitar una cabana, una font, restes d’una ermita, d’un castell i d’un dolmen, així com l’esmentada cova, arribem al mas de Can Muntaner, on fem uns quants tombs cercant una antiga sínia. Després tornada cap a Olivella. La sortida acaba amb un bon àpat al Mas Maiol, al camp de tir de Sitges.

Recorregut: Olivella - Coll del Triador - Barraca del Borregaire - Font del Rector - Ermita de Sant Pere - Castell d'Olivella (Castell Vell) - El Barret del Rector - Cova de Can Muntaner - Can Muntaner - Olivella.

25-Noviembre-2018 Volcans d'Olot.

El dia comença solejat, però les previsions amenacen pluja a partir del migdia. 15 excursionistes ens trobem a l’Hostal dels Ossos, a prop d’Olot. Un guia local experimentat, ens porta donar una volta per la zona volcànica. Visitem alguns volcans i arribem a l’ermita de Sant Abdó i Sant Senén, al Puigsacreu, des d’on hi ha unes vistes magnífiques. Per boscos i camps de conreu anem a dinar a un cobert del càmping La Fageda. El cel estarà ennuvolat tota la jornada, però no arriba a ploure. Així doncs, acabarem fent una volta molt maca e interessant.

Recorregut: Hostal dels Ossos – Volcà del Puig Astrol – Coll de Palomeres – Sant Abdó i Sant Senén – Altiplà de Batet – Volcà del Croscat – Càmping La Fageda – Hostal dels Ossos.

13-Octubre-2018 Caminada de la Fira de la Cervesa.

El dia s’aixeca emboirat, i els núvols ens acompanyen tot el recorregut. 20 excursionistes s’animen a fer el recorregut d’enguany, que va pels miradors de la solana. Al Tos no es veu res del paisatge i a Les Aranyes ja ni hi anem, no es veuen. Però la jornada ha estat millor del que sembla. No hem passat calor i els núvols han creat unes vistes magnífiques, els fotògrafs han gaudit força. La volta ha estat a la mida justa per arribar a l’hora de les cerveses.

Recorregut: Pardines – El Tos – Els Coltells – Camp del Met - Pardines.