Activitats Secció de Senderisme

i Alta Muntanya.

Relació d’activitats organitzades pel Centre Alpí i d’activitats dutes a terme per grups de socis i sòcies que, de forma particular, decideixen ajuntar-se per a gaudir de la natura i les muntanyes.

<< Per ampliar algunes de les imatges fes click a sobre >>

25-Noviembre-2018 Volcans d'Olot.

El dia comença solejat, però les previsions amenacen pluja a partir del migdia. 15 excursionistes ens trobem a l’Hostal dels Ossos, a prop d’Olot. Un guia local experimentat, ens porta donar una volta per la zona volcànica. Visitem alguns volcans i arribem a l’ermita de Sant Abdó i Sant Senén, al Puigsacreu, des d’on hi ha unes vistes magnífiques. Per boscos i camps de conreu anem a dinar a un cobert del càmping La Fageda. El cel estarà ennuvolat tota la jornada, però no arriba a ploure. Així doncs, acabarem fent una volta molt maca e interessant.

Recorregut: Hostal dels Ossos – Volcà del Puig Astrol – Coll de Palomeres – Sant Abdó i Sant Senén – Altiplà de Batet – Volcà del Croscat – Càmping La Fageda – Hostal dels Ossos.

13-Octubre-2018 Caminada de la Fira de la Cervesa.

El dia s’aixeca emboirat, i els núvols ens acompanyen tot el recorregut. 20 excursionistes s’animen a fer el recorregut d’enguany, que va pels miradors de la solana. Al Tos no es veu res del paisatge i a Les Aranyes ja ni hi anem, no es veuen. Però la jornada ha estat millor del que sembla. No hem passat calor i els núvols han creat unes vistes magnífiques, els fotògrafs han gaudit força. La volta ha estat a la mida justa per arribar a l’hora de les cerveses.

Recorregut: Pardines – El Tos – Els Coltells – Camp del Met - Pardines.

Track animat

16-Setembre-2018 Monistrol - Montserrat.

Avui ens hem aplegat 9 caminadors per a fer una clàssica, pujar a peu de Monistrol al Monestir de Montserrat. El que no teníem previst era pujar tant acompanyats, hem coincidit amb la cursa Matagalls-Montserrat i pel camí hi ha un munt de gent. La idea era anar seguint el sender G.R.5, però ens hem deixat portar per la corrent i hem anat seguint el camí de la cursa, animant als participants que hem anat trobant o ens han anat passant. La jornada ha començat amb núvols però s’ha anat arreglant i ens hem hagut de protegir del sol. Hem trigat menys de 2,5 hores en fer els quasi 5 Kms del recorregut. En arribar al monestir hem trobat un munt de gent (turistes, corredors, acompanyants, ....) i tres companyes de Pardines que han fet la visita, però no la caminada. Tots junts hem baixat amb el cremallera a dinar a Monistrol.

Recorregut: Estació de Monistrol de Montserrat - Monistrol - G.R.5/G.R.96 - Monestir de Montserrat.

04-Agost-2018 Caminada Popular de la Festa Major.

La caminada popular de la Festa Major d’enguany consisteix en una activitat combinada d’exercici i Natura. L’excursió en si, és una caminada d’unes dues hores i mitja, que ens porta fins al racó de Les Tosques, entre les Roques d’Esqueix i Balcera, recorregut pel Torrent de Vencerola. En el punt on comença el camí de les Tosques, fem un petit esmorzar amb pa amb tomàquet i pernil. En el mateix punt, patrocinat pel Consorci del Ter, un equip de l’Institut Català d’Ornitologia organitza una activitat de coneixement i anellament d’ocells que fa les delícies de petits i grans. La visita a les Tosques la fem guiada per en Pere de Can Barratort, gran coneixedor d’aquestes contrades. Amb una cinquantena de participants, el resultat global de la caminada es pot considerar molt satisfactori.

Recorregut: Pardines - Vilaró - Can Dulsat - Cal Barratort - Plana del Dric - Font de Les Tosques - Càmping Pardines - Pujalt - Pardines.

22-Juliol-2018 Vallter - Núria.

Activitat organitzada per la Fundació Oncolliga Girona. Aquest any 16 excursionistes ens hem inscrit a Pardines. Com en altres sortides organitzades aquest any, el temps preveu pluges i ens lliurem pels pels. Unes 75 persones han participat a la travessa d’enguany. Núvols, alguna estona de sol, plugim lleuger a les carenes i vent fresquet fan que anem “lleugerets” i que les aturades no siguin massa llargues. L’ambient fresquet ajuda a fet mes lleugera la caminada i els núvols donen un encant especial a un paisatge de cims i valls ja de per si força impressionant. Amb un bon àpat a l’alberg del Pic de l’Àliga s’acaba una jornada molt maca.

Recorregut: Les Marmotes (Vallter 2000) - Coll de la Marrana - Coll de Tirapits - Coll de Nou Creus - Pont de l'Escuder - Camí del Bosc - Alberg de Núria.

7-Juliol-2018 Núria - Font del Segre - Llo.

Jornada de flors i exercici. Sortim de Núria a ple sol i arribem a Llo amb inici de pluja, que acabarà sent una pedregada impressionant. Dotze excursionistes fem el recorregut sencer i un altre ens acompanya fins al Coll de Finestrelles. De pujada ja veiem flors. Des de la Font del Segre fins a Llo la quantitat i varietat de flors és digne de gaudir; tot i anar fent via per a arribar a Llo abans de les pluges, no podem estar-nos de fer aturades per a fer un munt de fotografies florals. Les muntanyes estan plenes de colors sobre un verd brillant. A les valls tot és aigua i verdor. Els núvols ens ajuden a alleugerir la caminada per la pista de les gorges, fins a Llo.

Recorregut: Núria – Coll de la Maula – Coll de Finestrelles – Font del Segre – Refugi Culassa – Gorges del Segre – Llo.

16-Juny-2018 Pardines - Ripoll.

Travessa llarga i “durilla”, però molt variada i maca. Finalment només 6 caminadors s’han animat a realitzar l’edició d’enguany. Pronosticaven pluges per la tarda, però el temps ha aguantat força bé. D’inici la puja més forta, de Pardines baixem a creuar el Segadell pel Pont Margó i després amunt, cap a Puigsac i Les Nou Fonts fins arribar al coll de la Comallonga, entre la Portella d’Ogassa i el Taga. Creuem el coll, amb vistes magnífiques, i baixem cap a Coll de Jou. Per un senderet de bosc pugem a Sant Amand fins a la gran creu de ferro de la vessant de Ripoll. Una forta baixada en porta a Saltor. Després, seguim el G.R.3 fina al Santuari de Vidabona. Aquest tram de camí destaca pels boscos que travessa, frondosos i amb arbres força vells. Dinem a Vidabona, a un coll des d’on ja es veu Ripoll. Un sender variat, interromput en alguns trams per una pista, va seguint la cadena de turons que porten fins a Ripoll. Després de 8 hores de marxa, arribem al pàrquing de Can Guetes, a Ripoll, on ens esperen els cotxes per tornar a Pardines.

Recorregut: Pardines – Can Roca – Les Nou Fonts – Coll de la Comallonga (sota el Taga) – Coll de Jou – Creu de Sant Amand – Saltor – Collet del Vent – Santuari de Vidabona – Ripoll .

10-Juny-2018 Al Montgrí amb un pernil.

Com l’any passat l’experiència d’anar d’excursió amb un pernil va anar força bé, aquest any hem decidit repetir-la, però canviant El Vallès per l’Empordà. Tenim una jornada molt canviant, comencem amb plugims i acabem acalorats pel sol. Una dotzena d’excursionistes sortim dels Riells de Dalt, a l’Escala, i enfilem cap el parc del Montgrí. Pugem fins el pla del Milà. Ens acostem fins a la petita vall del Còrrec Llarg, per un corriol molt empinat. Després tornem a buscar un lloc per a menjar el pernil, perà “apreta” el sol i costa trobar un racó amb ombra i sense plantes. Finament el trobem al costat d’uns antics fortins, on ens “posem les botes”. Serà qüestió de repetir-ho.

Recorregut: Els Riells de Dalt – Camí de les Pedreres – Pla del Milà.

12-Maig-2018 Planoles - Puigcerdà.

El temps previst era de núvols i plugims durant el dia i turmentes a partir de mitja tarda; aquest cop ho han encertat. Els 10 excursionistes que hem participat en aquesta travessa hem patit un parell de remulladetes i en algun moment ens hem plantejat la retirada. Les rieres i torrents, força crescuts, tampoc ens ho han posat senzill. Els núvols ens han acompanyat durant tot el trajecte, però arribem a la plana ceretana amb sol i molt satisfets. Aquest itinerari és força variat i entretingut. Té molt bones vistes i no és massa exigent.

Recorregut: Estació de Planoles - Planes - Dòrria - Coll de la Creu de Meians - Coll de Mercer - Vilallobent - Age – Puigcerdà.

18-Març-2018 Baixador de Vallvidrera - Molins de Rei.

Avui hem reunit una dotzena d’excursionistes. Jornada solejada i amb bones vistes sobre el Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat. Aquest tram del Sender Mediterrani (G.R.92) està bastant transitat (curses, bicicletes, caminadors), però passa molta estona per bosc espès i és molt agradable. El sender està força senyalat i es pot anar seguint bé. L’excursió acaba amb una bona pizza a Molins de Rei.

Recorregut: Baixador de Vallvidrera – Mas Sauró – Turó de Castellví – Santa Creu d’Olorda – Castellciuró – Molins de Rei.

18-Febrer-2018 El Garraf: Begues - La Morella - Vall del Teix.

Segona sortida de costa. Avui som un grup petit, només 8 excursionistes, però força eixerits. Han dit que no plouria i han encertat. Des del Puig d’Agulles hem vist una petita pluja cap a la costa, i res mes. El camp està molt maco, ha plogut molt i les plantes estan florides. Des de La Clota a la Morella anem seguint el G.R.92 i troben ciclistes i excursionistes. La tronada per la Vall del Teix i la Serra de la Guàrdia la fem pràcticament sols. A l’anada anem veien la costa i el mar, a la tornada anem veient l’interior de massís del Garraf. A la Serra de la Guàrdia torbem un lloc molt agradable per a fer pic-nic, caldejats pel sol i amb el perfum de les plantes de romaní que ens envolten. En conjunt, aquest recorregut ens permet gaudir plenament de la varietat del paisatge del Garraf.

Recorregut: Begues (Avda. Roma) – La Clota – Les Agulles – La Morella – Vall del Teix – Serra de la Guàrdia – La Creu – Begues (Avda. Roma).

21-Gener-2018 Torredembarra - Tarragona.

Comencem l’any caminant arran de mar. Seguint el sender G.R.92, amb algunes desviacions cap a les platges, 14 excursionistes recorrem la costa entre l’estació de tren de Torredembarra i l’estació de tren de Tarragona. Anunciaven sol i vent; ha fet molt de sol i gents de vent, amb el resultat d’una bona calorada. Una bona forma de començar l’any, molt diferent dels camins de muntanya als que estem acostumats, però amb l’encant de les platges i els penya-segats sobre el mar.

Recorregut: Torredembarra - Punta de la Galera - Termes de la Platja dels Munts - Les Botigues de Mar (Altafulla) - Desembocadura del riu Gaià (Platja de Tamarit) - Castell de Tamarit - Cala Jovera - Platja de la Móra - Punta de la Móra - Bosc de la Marquesa - Platja Llarga - Platja de l'Arrabassada - Tarragona.

19-Novembre-2017 Puigsacalm.

Aquest mes toca una clàssica, pujar al Puigmal des de la Collada de Bracons. El nostre grup està format per 13 excursionistes, però avui ens ajuntem un munt de gent en el coll compartit per Osona i la Garrotxa. Molts grups han decidit aprofitar una jornada solellada per a gaudir dels boscos i les vistes d’aquestes serres. Boscos i prats en porten dels 1.132 mts. de la collada als 1.514 mts. del cim del Puigsacalm, on tenim magnífiques vistes de la Garrotxa, el Collsacabra i el Pirineu.

Recorregut: Collada de Bracons - Collada de Sant Bartomeu - Font Tornadissa - Puigsacalm.

14-Octubre-2017 Caminada Festa de la Cervesa.

16 excursionistes en hem aplegat a Pardines per a fer aquesta caminada, dins dels actes de la 13a Festa de la Cervesa Artesana i el Rebost. Tot seguint l’itinerari 7-3 de la xarxa de camins de la vall, un dia solejat ens ha permès gaudir plenament de les vistes que es poden veure des dels miradors d’aquest itinerari. Tot i les poques pluges d’aquest any, els boscos estan molt macos per passejar-hi i els torrents fàcils de passar. Amb una marxa lleugera, hem pogut arribar a temps d’assistir a tots els actes de la festa.

Recorregut: Pardines - La Rovira - Les Costes - Cabana de Can Font - Cabanes de Mosquetosa - Camí Ral - Les Fontanelles - Camí Ral - Pardines.